ULTER SPORT Końcówka układu wydechowego RS kształt okrągły 1x100mm stal nierdzewna
Końcówka układu wydechowego Ulter N1-101RS/60 – wyróżniaj się na drodze
Statystycznie 7,5 na 10 osób w Polsce posiada i aktywnie korzysta z samochodu. Zatem jeżeli przyjąć za brytyjskim antropologiem i biologiem Robinem Dunbarem, że człowiek może mieć nie więcej niż 148 znajomych, okazuje się, że 111 z nich jest właścicielami samochodu. Załóżmy teraz, że są Twoje urodziny i zapraszasz wszystkich 148 znajomych na przyjęcie i oczywiście 111 z nich przyjeżdża samochodem, które parkują obok Twojego 112 auta. Jak myślisz, jakie są szanse, że to właśnie Twój pojazd będzie się wyróżniał?
Jeżeli podążając przez eksperyment myślowy, zdałeś sobie sprawę, że Twój samochód zasługuje na to, aby się wyróżniać to znak, że czas zrobić pierwsze kroki w świecie tuningu. Od czego zatem zacząć? Jaki tuning będzie dobry na początek? Rozpocząć od tuningu akustycznego, mechanicznego czy wizualnego?
Oczywiście znamy odpowiedź… Zdecydowana większość kierowców rozpoczyna od tuningu wizualnego. W związku z przygotowaliśmy dla Ciebie końcówkę układu wydechowego Ulter Sport N1-101RS/60. Szybki montaż i Twoje auto zyska niepowtarzalny sportowy wygląd.
Końcówka układu wydechowego Ulter N1-101RS/60 to świetny wybór, ponieważ…
…podkreśla sportowy wygląd Twojego auta. Jej solidne wykonanie z wykorzystaniem najwyższej jakości polerowanej i kwasoodpornej stali nierdzewnej gwarantuje Ci jakość i wytrzymałość. Projektanci Ulter Sport zadbali o to, abyś mógł ją dopasować prawie do każdego układu wydechowego i zamontować zarówno za pomocą obejmy, jak i przez przyspawanie. Dodatkowo widniejące na niej logo firmy docenionej przez europejskich fanów tuningu, to pewność, że końcówka N1-101RS/60 posiada wszelkie certyfikaty jakości oraz homologacje.
Na koniec jeszcze kilka parametrów technicznych:
- średnica montażowa: 60 mm,
- długość całkowita: 190 mm,
- średnica zewnętrzna: 100 mm.
Dlaczego wybierasz końcówkę układu wydechowego Ulter N1-101RS/60?
→ Ponieważ zależy Ci na jakości, a końcówka jest wykonana z polerowanej i kwasoodpornej stali nierdzewnej.
→ Ponieważ widnieje na niej logo Ulter Sport, czyli gwarancja certyfikatów jakości i homologacji.
→ Ponieważ projektanci zadbali o to, aby pasowała prawie do każdego auta.
→ Ponieważ podkreśla sportowy charakter Twojego auta.
Czy wiesz, że…
W Polsce obowiązują przepisy regulujące maksymalny poziom głośności układu wydechowego. Dopuszczalny poziom hałasu wynosi 93 dB w samochodach benzynowych oraz 96 dB w samochodach diesla.
Nieprzemyślana modyfikacja układu wydechowego może doprowadzić do spadku mocy. Zbyt krótki wydech lub zbyt duża jego średnica mogą zmniejszyć ciśnienie panujące w układzie, a więc ilość energii transportowanej przez spaliny.
Z uwagi ograniczenia emisji spalin, a w konsekwencji ciągłe zmniejszanie pojemności silnika, producenci samochodów stosują systemy uwydatniające (Soundaktor) lub imitujące (Active Sound Design) dźwięk silnika. Zatem auto z czterocylindrowym silnikiem pod maską może brzmieć niczym rasowe V8.
Gwarancja
Producent udziela gwarancji na okres 2 lat od momentu zakupu.
O firmie Ulter Sport
Firma Ulter Sport powstała w roku 1986 i początkowo specjalizowała się w regeneracji i wymianie układów wydechowych. Dynamiczny rozwój branży spowodował, że już w 1992 firma Ulter rozpoczęła produkcję tłumików i końcówek sportowych. Nazwa, którą znamy dziś, czyli Ulter Sport, została nadana w roku 2001. Przez ponad 30 lat działalności firma uzyskała homologację dla swoich produktów zarówno na rynku polskim jak i europejskim.
FAQ
Czy zmiana końcówki układu wydechowego wpływa na brzmienie silnika?
Końcówka układu wydechowego poprawia jedynie wygląd auta, nie mając wpływu na wrażenia akustyczne.
Jak pracuje aktywny układ wydechowy?
W aktywnym układzie wydechowym wykorzystuje się klapki zmieniające jego średnicę. Przy niskich obrotach są one zamknięte, pozostawiając dla spalin jedynie niewielki otwór, przez co dźwięk z wydechu jest mniej słyszalny. Kiedy obroty silnika wzrastają i wzrasta objętość spalin, sterowane specjalnym zaworem klapki otwierają się, uwydatniając brzmienie silnika.
Jakie są konsekwencje za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu przez zmodyfikowany układ wydechowy?
W pierwszej kolejności to ryzyko otrzymania mandatu za „używanie pojazdu na obszarze zabudowanym w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem” w kwocie do 300 zł. Jednak w przypadku rażących nadużyć konsekwencją może być zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu.